Nanotehnoloogia
Nanotehnoloogia on teadus, mille abil saab luua nanomõõdus materjale, kasutades ära nende täiustatud omadusi nagu kõrgem tugevus, kergem kaal, suurenenud valgusspektrikontroll ja suurem keemiline reaktiivsus, kui nende suuremahulised vastastikud. Kujutage ette toorainet, mille osakeste suurused varieeruvad mikromeetrilt millimeetritele võrreldes nanomaterjaliga, mille läbimõõt on 1 kuni 100 nanomeetrit, millel on ebatavalised füüsikalised ja elektroonilised omadused. Tehniliselt öeldes peetakse osakeste suurust alla 100 nanomeetri tõeliseks nanoks.
Nano-skaala polümeerid, ühenduvad ennenägematult töödeldava pinnaga, kinnituvad erakordselt tugevalt ja lisavad kattele tihedust, mis suurendab oluliselt vastupidavust keskkonnaohtudele ja karmidele elementidele.
Nano skaalal tootmine erineb molekulaarsest tootmisest, mis nõuab nanostruktuuride koostamistäpsuse kontrollimist. Selle täpsuse saavutamiseks võtab defektikontrollimine ja testimine rohkem aega, kuna see nõuab valikulist ja hoolikat käitlemist. Selle tulemusena suurenevad investeeringud seadmetesse ja tõusevad tootmiskulud.
2004. aastal täiustas ja parandas Carlack valemit, lisades uuenenud nano-tehnoloogia (iga molekul = 1 000 000 / mm3 = üks miljonik kuupmeetri millimeetri kohta) Carlack Systematic Care’i. Lihtsamalt öelduna tähendab see paremat adhesiooni lakipinnaga ja iseendaga, andes akrüülkaitsele suurema tiheduse. Kuigi on sarnaseid tooteid, mis kasutavad tihendusainena akrüülpõhiseid aineid, eristab rakendatav nanotehnoloogia seda selgelt.
Polüetüleen
Esmakordselt sünteesiti Saksamaal 1898. aastal, see on revolutsiooniliselt muutnud meie elu paljudes aspektides. Omadused on madal tugevus, kõvadus ja jäikus, kuid omab suurt elastsust ja löögitugevust. Kaubanduslikule kõrgtihedusega polüetüleeni sulamistemperatuur on kuni 160 kraadi. See sulamistemperatuur on äärmiselt oluline, et taluda karme ilmastikutingimusi ja kuumust, eriti kapoti piirkonnas.
Kasutades nano-skaala polümeere, tungib see enneolematult pinda, kinnitub eriliselt tugevalt ja lisab kattele tihedust, mis suurendab oluliselt vastupidavust keskkonnaohtudele ja karmide elementidele.
Akrüül
Saksamaal juba 1934. aastal välja töötatud akrüül võeti kommertskasutusse 1950ndatel aastatel värvides. Akrüül on vees lahustuv, kuid muutub kuivades veekindlaks. Tänu oma kõvadusele võib see potentsiaalset pinda kuni 30% võrra tugevdada. Erilist tähelepanu pälvib materjali läbipaistvusele, mis võimaldab rohkem valgust katte sisse tungida ja laseb värvi metallikuosakeste läikel läbi paista. Asjast saab parema ülevaate kui uurida Carlack kaitsekihti mikroskoobi all.
Ultraviolett
Ultraviolett (UV) valgus on osa kiirguste perekonnast, mida nimetatakse elektromagnetiliseks (EM) spektriks. UV on nähtava valguse lillast otsast kaugemal ja tal on väiksemad lainepikkused ja suurem energia. UV-kiirgusel on piisavalt energiat, et lõhkuda keemilisi sidemeid, et põhjustada ionisatsiooni protsess, kus elektronid eemalduvad aatomitest. Sellest tulenev vabanemine mõjutab aatomite keemilisi omadusi ja põhjustab nende keemiliste sidemete moodustamise või murdmise, mida nad muidu ei teeks. See kahjustab värv materjale, kuna põhjustab seda, mida me nimetame fotodegradatsiooniks või levinumalt pleegitusena.
Vaatamata UV-intensiivsusele on mõned värvitoonid eriti tundlikud nagu punane värv, mis tavaliselt kaotab oma värvi kõige kiiremini. Seda seetõttu, et igal värvil on konkreetne lainepikkus ja punane värv neelab kõik lainepikkused, välja arvatud need, mis on punases ribas, mis peegelduvad. See põhjustab värvi molekulaarsete sidemete agressiivsema lagunemise.
1993. aastal avastas Föderaalne Materjalide Agentuur (Berliin), et UV-kiirgused koos happe/mineraalveega võivad väga lühikese aja jooksul kahjustada värvi (tuntud kui vihmaplekid/vee söövitamine). Selle vastu võitlemiseks värskendati Car-Lack68 valemit, et täielikult kaitsta värvi UV päikesekiirguse eest, kõrvaldades seega happe/kaltsineeritud vihmavee põhjustatud probleemid. Sel ajal ei pakkunud ükski teine autohooldustoode sellise tugevusega kaitset.
Teerajaja lakipinna puhastus- ja kaitsevahendite tootmises
1958 hakkas Helmut Reckling oma väikeses töökojas Bodeni järve kaldal katsetama uusi materjale auto lakikaitsevahendite tootmiseks ja asutas ettevõtte Carlack Chemie. Aasta hiljem jõudis turule toode Carlack 68, mis oli esimene täissünteetiline “autovaha” (autokaitse ja puhastusvahend) maailmas. Carlack 68 oli konkurentidest lihtsam autolakile pealekanda ja kaitse oli tugevam ja püsivam. Carlack uus toode oli oma revolutsioonilise tehnoloogiaga teistest ajas ees ja sai nimeks Carlack 68. Järgnevalt arendas Reckling välja puhastus ja kaitsevahendid ka lennukitele ja purjekatele.
Tooted kasutusel 35 riigis üle maailma
Kuni tänaseni kasutab Carlack tootmises ainult kõige puhtamaid toormaterjale ja kuni tänaseni on ülimalt kompitseeritud tootmisprotsess lahendatud käsitööna. Carlack, Yachtlack, Aerolack ja Polylack esindavad Saksa inseneride tõeliselt häid oskusi ja arendamisvõimet. Tooteid eksporditakse 35de riiki Euroopasse, Ameerikasse, Indoneesiasse, Taisse jm. Alates 2012 on Carlack Gesellschaft für Technik und Handel mbH Šveitsi Max Lehner AG tütarettevõte.
Auhinnatud Saksa tehnoloogia kuldmedaliga
Uuendustele avatud mõtlemine ja pidev uurimistöö uute materjalidega on võimaldanud Carlack’il teha revolutsiooni lakihooldusvahendite maailmas ja seda juba mitmeid kordi. Carlack tootmisosakond on kombinatsioon traditsioonilisest tööjõust, kõige moodsamast tehnoloogiast, parimatest toorainetest ja sertifitseeritud tootmisprotsessist. Toodete arendamisel väljutakse raamidest ja integreeritakse kõrgtehnoloogilisi kogemusi teistest tootmissektoritest. Carlack polüetüleen-akrüül segumaterjal, mis on võitnud tehnoloogiaauhinna, sisaldab spetsiaalseid polümeere innovaatilisest meditsiinitööstusest. Need komponendid täidavad oma ülesandeid kunstliigestes ja on luude tsemendiks stabiliseerides implantaate. Valmistatud tooted pakuvad kasutamisel harukordset tulemust ja kasutusmugavust. Meie tootevalikus on tooted autodele- Carlack, purjekatele – Yachtlack, lennukitele – Aerolack ja kõigele muule mis peab säilima ja hea välja nägema – Polylack.
Sertifitseeritud tootmiskvaliteet ja patenteeritud nanotehnoloogia
Lakikaitsevahend peab toimetama mikromeetri tasandil (0,001mm), mis võimaldab akrüül-polüetüleen komponentidele tugevama omavahelisele ühenduse ja ühenduse autolakiga. Carlack spetsiaalse tootmistehnoloogia abil saavutatakse stabiilsed emulsioonid, mis ei lagune ka pika aja väitltel, see tähendab et toodetele ei teki pikaaegsel hoiustamisel setteid ja nad on koheseks kasutamiseks ka ilma loksutamata. Nanotasandil tugev kaitsekiht ei lase veepiiskadel kinnituda lakipinnale ega tuuleklaasile, vesi valgub tuulega sõidukilt maha. Uskumatu sügavusega näitusläike ja pikaajalise tugeva kaitse sõidukilakile ja kõikidele teistele siledatele pindadele annab Carlack, ilma pinna originaalviimistlust jäädavalt muutmata nagu keraamilise katte puhul.